Jak mě reklama postrčila ke koupi auta

20. 07. 2017 15:48:58
Jsou to téměř dva roky, co jsem byl přinucen překročit svůj stín a s ním i práh bazaru a koupit si tam Forda.

K mému velikému překvapení vše proběhlo v pohodě a auto skutečně dobře jezdilo. Nebudu tvrdit, že jsem na něj za tu dobu ani nešáhl. Neminuly mě nějaké ty opravy a výměny, které nepotěší, ale to už ke staršímu autu patří. Před pár měsíci jsem se i vzhledem k lepší práci rozhodl, že si dopřeji nového tedy skoro nového Forda, ano zase tuto značku. Vyměnil jsem tedy investice do oprav auta za jeho záruční servis.

Nebudu se tvářit, že mě mediální masírka při volbě málo jetého auta neovlivnila. Když na vás z několika stran skáče, jak výhodná koupě to je, že ušetříte třetinu ceny nového auta a máte přitom skoro nové s nájezdem 15 000 km, tak nad tím začnete i nechtěně přemýšlet. Každý se dnes tváří, že na něj reklama nepůsobí, ale je to blbost. Proč by firmy cpaly miliony do nějakých spotů, billboardů a živily armády markeťáků, kdyby to tak nebylo? Takže jo, přiznávám se, měl jsem na to prachy a reklama mě k tomu postrčila.

Co mi reklamy ale už neřekly, jsou nějaká ta negativa, která téměř vždy existují. Zánovní auta bývají často ta, která používal salón k předváděcím jízdám pro zákazníky anebo firmy jako svá služební. Řidiči se na nich střídali jako na kolotoči, je jasné, že se k nim nechovali jako ke svým a zároveň měl každý z jezdců jiné řidičské návyky (ne vždy správné). Na druhé straně, ale můžete kápnout také na auto, které mělo jen jednoho řidiče. Co vím, tak velké autobazary běžně kupují nová auta a svým manažerům na nich nechávají najezdit nějaké ty tisícovky kilometrů, aby se dala prodávat jako ojetá. A to je pak prakticky funglovka. Absolvoval jsem tedy raději zkušební jízdu a také jsem si nechal auto prohlédnout. Z reklam můžete totiž nabýt dojmu, že jsou auta jako nová, a to může svádět k tomu přestat být opatrný.

Překvapila mě šíře výbav nabízených aut. Prodejci si totiž do předváděček instalují bohatou výbavu, aby okouzlili zákazníky. Mě ale trochu štvalo, že když už do toho cpu více peněz než do ojetiny, tak jsem si nemohl navolit všechny parametry sám, plně podle svých představ. Vybíral jsem tedy z toho co bylo. Jo, z části si za to můžu sám, trval jsem zavile na Fordu...Mám tedy i nějaké zbytečné funkce, které nepotřebuji, ale musím uznat, že oproti novému jsem ušetřil tak dvě stě litrů a mohl jsem s ním odjet hned, bez čekání na výrobu. A to mě dost hřeje.:)

Autor: Jiří Kovář | čtvrtek 20.7.2017 15:48 | karma článku: 10.91 | přečteno: 697x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 11 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 6.40 | Přečteno: 101 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 8.84 | Přečteno: 123 | Diskuse

Václav Kunft

Krásná česká královna Viola Těšínská.

O Viole Těšínské je zoufale málo písemných zmínek. Není divu, nebyla příliš významná a manželkou panovníka byla pouze rok. O to víc může pracovat fantazie.

27.3.2024 v 15:05 | Karma článku: 14.74 | Přečteno: 332 | Diskuse
Počet článků 5 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1643

Opustil jsem Česko, abych zkusil, jak chutnají koláče u sousedů. Tedy u sousedů, spíš až za mořem. A protože jsem měl po pár letech dost javorového sirupu, vrátil jsem se zpátky na rodnou hroudu. A to, co jsem tu spatřil...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...