K mému velikému překvapení vše proběhlo v pohodě a auto skutečně dobře jezdilo. Nebudu tvrdit, že jsem na něj za tu dobu ani nešáhl. Neminuly mě nějaké ty opravy a výměny, které nepotěší, ale to už ke staršímu autu patří. Před pár měsíci jsem se i vzhledem k lepší práci rozhodl, že si dopřeji nového tedy skoro nového Forda, ano zase tuto značku. Vyměnil jsem tedy investice do oprav auta za jeho záruční servis.
Nebudu se tvářit, že mě mediální masírka při volbě málo jetého auta neovlivnila. Když na vás z několika stran skáče, jak výhodná koupě to je, že ušetříte třetinu ceny nového auta a máte přitom skoro nové s nájezdem 15 000 km, tak nad tím začnete i nechtěně přemýšlet. Každý se dnes tváří, že na něj reklama nepůsobí, ale je to blbost. Proč by firmy cpaly miliony do nějakých spotů, billboardů a živily armády markeťáků, kdyby to tak nebylo? Takže jo, přiznávám se, měl jsem na to prachy a reklama mě k tomu postrčila.
Co mi reklamy ale už neřekly, jsou nějaká ta negativa, která téměř vždy existují. Zánovní auta bývají často ta, která používal salón k předváděcím jízdám pro zákazníky anebo firmy jako svá služební. Řidiči se na nich střídali jako na kolotoči, je jasné, že se k nim nechovali jako ke svým a zároveň měl každý z jezdců jiné řidičské návyky (ne vždy správné). Na druhé straně, ale můžete kápnout také na auto, které mělo jen jednoho řidiče. Co vím, tak velké autobazary běžně kupují nová auta a svým manažerům na nich nechávají najezdit nějaké ty tisícovky kilometrů, aby se dala prodávat jako ojetá. A to je pak prakticky funglovka. Absolvoval jsem tedy raději zkušební jízdu a také jsem si nechal auto prohlédnout. Z reklam můžete totiž nabýt dojmu, že jsou auta jako nová, a to může svádět k tomu přestat být opatrný.
Překvapila mě šíře výbav nabízených aut. Prodejci si totiž do předváděček instalují bohatou výbavu, aby okouzlili zákazníky. Mě ale trochu štvalo, že když už do toho cpu více peněz než do ojetiny, tak jsem si nemohl navolit všechny parametry sám, plně podle svých představ. Vybíral jsem tedy z toho co bylo. Jo, z části si za to můžu sám, trval jsem zavile na Fordu...Mám tedy i nějaké zbytečné funkce, které nepotřebuji, ale musím uznat, že oproti novému jsem ušetřil tak dvě stě litrů a mohl jsem s ním odjet hned, bez čekání na výrobu. A to mě dost hřeje.:)